Daži atbalstoši iemesli elektriskā velosipēda lietošanai
Publicēts: 15.12.20 | Sadaļa: blogs
1. Ātrāka nokļūšana
Pateicoties tehnoloģijai, ko nodrošina e-velosipēdi, ar tiem var ātrāk nokļūt vietās nekā ar tradicionālajiem velosipēdiem. Turklāt elektriskais velosipēds ļauj braukt daudz ilgāk, salīdzinot ar parasto velosipēdu. Te nav stāsts, cik tehnoloģiski lielu attālumu var veikt ar parasto un elektrisko velosipēdu, jo elektriskajam velosipēdam tomēr ir nepieciešama uzlāde, bet gan ārtais, loģiskais braukšanas ilgums un attālums attiecībā pret slodzi. Pētījumi rāda, ka ērtais, loģiskais attālums pilsētvidē ar parasto velosipēdu ir ap 9km vienam braucienam, elektriskajam velosipēdam(pedelec, jeb pedal-electric)* ap 15 km vienam braucienam, bet speed pedelec (elektriskais velosipēds, kurš ir minams ar pedāļiem, bet tā dzinēja jauda un ātrums ir lielāks nekā pedelelec (pedal-electric). Izaicinošais un stāvais reljefs, irdenas smiltis vairs nebūs problēma!
2. Uzlabo jūsu fizisko sagatavotību un veselību
Vai zinājāt, ka, braucot ar e-velosipēdu, fitnesa uzlabošana ir tikpat laba kā braukšana ar parastu velosipēdu? Elektriskā velosipēda izmantošana ikdienas brauciena laikā ir lielisks veids, kā ieviest fiziskās aktivitātes ikdienas rutīnā. Tas ļauj vingrināt muskuļus, plaušas un sirdi, baudot svaigu gaisu(pilsētvidē švakāk). Attālums un laiks daudzos gadījumos ir tas, kas nosaka pārvietošanās veida izvēli. Mazas distances ar kājām, lielākas ar parastu velosipēdu, daudz lielākas ar elektrisko velosipēdu, vēl tālāk, iespējams ar mopēdu, motociklu, taču lielus attālumus ar automašīnu vai ar vilcienu, autobusu, vai pat ar lidmašīnu. Attiecīgi, elektriskais velosipēds ir tas, kuru var izvēlēties, lai veiktu lielākus attālumus nekā ar parastu velosipēdu, jo daudzos gadījumos, cilvēks saprotot, ka ar parastu velosipēdu ir pārāk liels attālums, jeb pārāk grūta braukšana, jo jābrauc kalnup, tad ir iespēja izvēlēties elektrisko velosipēdu, jo, ja tāds nav, ir liela varbūtība, ka cilvēks brauks ar automašīnu. Taču salīdzinot braukšanu ar automašīnu vai elektrisko velosipēdu, fiziskā aktivitāte ir daudz lielāka ar elektrisko velosipēdu. Pētījumi rāda, ka ikdienas braucienos, gada griezumā fiziskā aktivitāte ar elektrisko velosipēdu un parastu velosipēdu ir līdzīga, jo daudzos gadījumos, kad attālumi ir par lielu parastajam velosipēdam, cilvēks brauc ar mašīnu vai sabiedrisko transportu.
3. Palielina vielmaiņu un galveno muskuļu spēkuTā kā elektriskais velosipēds ļauj braukt ilgāku laika periodu, tas trenē augstas izturības un vidējas intensitātes treniņiem. Riteņbraukšana ir saistīta ar lielāko daļu lielāko muskuļu grupu, un tā īpaši trenē jūsu pamatmuskulus un glutes.
4. Samazina stresu
Vai zinājāt, ka regulāras fiziskās aktivitātes, izmantojot elektrisko velosipēdu, palīdz pārvaldīt stresa hormona kortizola uzkrāšanos organismā? Pētījumi arī rāda, ka riteņbraukšana visvairāk cilvēkos veicina laimes hormona bēta-endorfīna izdalīšanos (otrā vietā ir slēpošana, trešajā skriešana).
5. E-velosipēdi ir nākotnes mobilitātes varoņi
Velosipēdi maina un pārveido pilsētas. Aktīvai mobilitātei pastāvīgi pieaugot, elektriskajiem velosipēdiem ir svarīga loma pilsētu mobilitātē. Tie samazina satiksmes un trokšņa piesārņojumu un veicina gaisa kvalitātes uzlabošanos pilsētās.
6. Drošība un “redzamība”
Velosipēdu zādzības ir liela problēma. Taču elektriskajiem velosipēdiem ir iebūvēts vai piestiprināts akumulātors, kas nodrošina pastāvīgu strāvas avotu. Pat neliela izmēra GPS iekārtas diezgan daudz tērē enerģiju, tādēļ, lai nevajadzētu baterijas mainīt vai lādēt katru dienu, ir nepieciešams salīdzinoši liela izmēra akumulators. Taču, ja tas ir liels, parastajā velosipēdā to ir neiespējami ievietot, vai arī grūti, neērti to ikdienā lādēt. Tieši šo problēmu novērš elektriskā velosipēdā esošais akumulātors, kurš ne tikai darbina velosipēdu, bet arī GPS iekārtu. Liela daļa uzņēmēju ievieto GPS iekārtas automašīnās, lai varētu sekot līdzi transportlīdzekļa atrašanās vietai. Tieši to pašu nodrošina elektriskie velosipēdi.
7. Smagāku kravu pārvadāšana.
Arvien populārāki kļūst kravas velosipēdi un ne tikai kravu pārvadāšanai, bet arī bērnu un pieaugušo vešanai. Elektriskā kravas velosipēda dzinēja atbalsts nodrošina ērtu un vieglu braukšanu. Attiecīgi, sevišķi pilsētu centros, jau šobrīd daudzās valstīs, arī Latvijā notiek ar elektriskajiem kravas velosipēdiem. Latvijā ar kravas velosipēdiem kravas piegādā sia “Velokurjers“, un ātruma un izmaksu ziņā pilsētas centrā autotransports nespēj konkurēt. Starp citu, Velokurjers arī tirgo kravas velosipēdus gan elektriskos, gan parastos.
*elektriskos velosipēdus iedala vairākās grupās
Pedelec – velosipēdi, kuriem ir noteikts maksimālais braukšanas ātrums 25km/h un iestājoties ātrumam 25 km/h dzinējs atslēdzas un, ja ir vēlme un spēja pašam mīt ātrāk, tad to var darīt bez dzinēja atbalsta. Kā arī ir kritērijs, ka dzinēja jauda nedrīkst būt lielāka par 25w. Taču šis kritērijs jau tiek ES mainīts uz 1kw.
Speed pedelec – Pedāļiem minams elektriskais velosipēds, kura ātrums ir lielāks par 25km/h. Latvijā šādi velosipēdi nav atļauti un tie jau skaitās mopēdi, kuriem nepieciešams numurs un braucējam ķivere.
Ebike. Tas var būt jebkurš elektriskais velosipēds, bet starp tiem mēdz būt arī velosipēda izskata mopēdi, kuriem var būt pedāļi, bet var ar tiem arī nemīt, bet līdzīgi kā mopēdam un motociklam ir akselerātora svira, slēdzis vai poga.