Vai Rīgas Brīvostas darbu kāds vēlas apzināti paralizēt?
Publicēts: 2.06.10 | Sadaļa: blogs
1. 2009.gada februārī uz mutiskas(!) informācijas pamata, ka Rīgas Brīvosta, Ventspils Brīvosta un Latvijas dzelzceļš ir gatavi dot(!) naudu Latvijas dalībai Expo izstādē Ministru kabinets nolēma, ka Latvijai jāpiedalās. Taču kā zināms, tad Rīgas Brīvosta vēl šodien naudu nav iedevusi. Tātad uz dezinformācijas pamata MK lemj.
2. Ventspils Brīvosta un Latvijas Dzelzceļš naudu iedeva, taču Rīgas Bŕīvosta atteicās, jo likums to aizliedz. Tika saņemti prasti pārmetumi no Ārlietu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, ka Rīgas Brīvosta nepilda Ministru kabineta lēmumu. Tātad pat neskatoties uz to, ka šāda darbība ir pretlikumīga ministrs Kampars spiež pārkāpt likumu.
3. Rīgas Brīvosta uzraksta vēstuli Valsts Kontrolei un arī KNAB, kuri apstiprina Rīgas Brīvostas jau iepriekš minēto.
4. Lai tomēr izspiestu no Rīgas Brīvostas naudu tiek speciāli mainīts likums par Ostām, kas ļauj ostām ziedot naudu valsts budžetā, ja ir bijis MK un Saeimas Budžeta komisijas lēmums. Un tas viss dēļ viena konkrēta gadījuma!. Taču Repšes vadības laikā likums tika speciāli mainīts, lai nedrīkstētu ostas veikt šādus tēriņus. Tātad absolūta nekonsekvence vienu un to pašu cilvēku darbībā.
5. Expo izstādes nolikums paredz, ka tā ir valsts dalība un reklamēta tiek valsts, un nedrīkst atrasties nekādas reklāmas, logo vai tml. Tātad Rīgas Brīvostai tiek prasīta nauda kaut vai zinot to, ka pat nedrīkstēs nekādi osta parādīties. Vai Tu kā uzņēmējs butu gatavs dot naudu, ja Tevi pat nedrīkst parādīt, reklamēt? Kā Valsts kontrole vērtēs šādu Brīvostas līdzekļu tēriņu pamatotību un lietderību? Kāds ir tiešais ieguvums ostai un kā to var izmērīt?
6. Tiek argumentēts, ka, ja Latvija nepiedalās izstādē, tad tā būs necieņas izrādīšana pret Ķīnu. Meli, jo izstādes organizatori piedāvā nabadzīgākām valstīm bezmaksas stendus. Tātad, ja nav nauda, tad vienalga ir iespēja piedalīties.
7. Rīgas Brīvostai ir piedāvājums piedalīties transporta un loģistikas izstādē Beidžinā(Pekinā), kur aptuvenās izmaksas ar stenda noformēšanu u.c. ir nedaudz virs 20 tūkstošiem Latu. Tātad izstāde, kurā osta nekā nevar eksponēties maksā 500 tūkstošus un izstāde, kurā var parādīt sevi, piedāvāt maksā 20 tūkstošus. Kur ostai ir lietderīgāk ieguldīt?
8. Ostas budžetā šādu līdzekļu nav! Tātad finansējums jānoņem citām lietām vai jāaizņemās.
9. Rīgas Brīvostai ir paredzēts līdzfinansējums ES projektiem – Krievusalas attīstība, padziļināšanas darbi, lai ostā varētu ienākt lielāki kuģi un citas investīcijas, kuras kopā sastāda pāri par 70 miljoniem Latu. Vairums no šīs naudas ir paredzēti kredītu līdzekļi. Tātad ostai pašai ir jāaizņemās bankās, jāmaksā procenti, bet tajā pat laikā jādāvina nauda citiem. Ja tā būtu Tava nauda vai Tu kā saimnieks tā rīkotos?
10. Ja arī ostai būs jāmaksā, tad rodas sekojošs jautājums: Ventilatora būvētāji aizkavējās ar paviljona atvēršanu vienu mēnesi. Tas nozīmē, ka 6 mēnešu vietā strādā tikai 5. Par cik ir samazinājušās ekspluatācijas izmaksas? Tātad par tik būtu jāmaksā mazāk, jeb par 20 %.
11. Vai patiešām LIAA un Ventilatora līgumā nav iestrādātas soda sankcijas, kuras iestājas gadījumā, ja paviljonu neatver laikā? Ja ir, tad kādas tās ir un par cik samazinās projekta izmaksas, ja šo summu piedzen? Tātad par šādu summu būtu jāmaksā mazāk. Tātad – cik beigās izmaksā dalIba Expo?
12. Cik dzirdēts, tad ventilatoru pēc izstādes ir paredzēts pārdot izsolē un iegūtos līdzekļus sadalīt proporcionāli ieguldītājiem. Varbūt Rīgas Brīvostai jāmaksā vēl mazāk? Vai vispār nemaz.
13. Kādēļ vēl tiek uzturēta diskusija par to, ka tieši Rīgas Brīvostai ir jādod nauda? Tikai tādēļ, ka MK tā lēma. Bet MK lēma uz dezinformācijas pamata. Tātad mērķis ir nevis līdzfinansējuma atrašanā, bet gan apzinātā finansiālā kaitniecībā pret Rīgas Brīvostu.